Bonchi és tisztogatás

 2011.01.17. 21:09

 Pár napja egyik chili termelő kollégánk blogján találtam a következő postot: KATT IDERemélem nem haragszik meg érte, hogy lenyúltam az ötletét.:D

 Anno 2002-ben már egyszer próbálkoztam a bonsai neveléssel, akkor nem jött össze. Konkrétan megbuktam.xD Az előbbi poston felbuzdulva ismételten belekezdtem újult energiákkal, és immáron chili fa készítésével.

 A bonchi kb. ugyanazt jelenti, mint a bonsai, csak épp fa helyett paprikával. A lényege, egy mini termő paprika fa készítése/nevelése. Persze rengeteg filozófiai háttér is kapcsolódik hozzá, de erre nem térnék ki.

 Első lépésként átültettem az értékesebb paprikáimat a jó öreg mályvás ládákba. Pár darabot pedig szétosztottam.

 2db Chocolate Habanero--> 1db ládába, másikból lesz a bonchi

 3db Naga Jolokia--> 2db ládába, 1db havernak

 2db Medusa--> 1db ládába, 1db Pityunak

 4db Red Savina--> 3db ládába, 1db nővéremnek

 2db Cayenne Purple--> maradt a cserépben

 1db Ancho Grande--> maradt a cserepében

 3db Halasi--> kiköltözött a konhyába

 3db nem tudom milyen (kódnév: Lászlódagi, CoraChili)--> Szintén konyha ablak 

 Második lépésként pedig kiválasztottam a legerősebb paprikámat, az egyik Chocolate Habanerot. A gyökereit igencsak visszanyestem, remélem azért nem túlságosan. A leveleit békén hagytam, hisz még csak 3 hónapos. Van 1 darab vastagocska törzse és rakat levele.

 Pár hónap múlva meglátjuk mi lesz belőle. Eddig jól néz ki, nem kókadnak a levelei sem. Bár átültetés után most kapnak 1hetes drog kúrát.

 És akkor 2 kép:

Nagy képért katt ide.

 

 

 

Nagy képért katt ide.

A bejegyzés trackback címe:

https://miskolcpeppers.blog.hu/api/trackback/id/tr32591493

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása